Miholjsko ljeto:VJESNICI PROLJEĆA NA PLANINI IGMAN(FOTO)!!!!

Najčešće prevare automehaničara:KAKO NAM UZIMAJU NOVAC, A DA TOGA NISMO NI SVJESNI!!???


Naplate izmjenu filtara klime, zraka i goriva, a ne izmijene ih

Prije servisa oštrim predmetom diskretno označite filtar goriva, a nakon servisa tražite da vam vrate izmijenjene dijelove. Filtar zraka se lako provjerava, a po tome se može zaključiti i što je s ostalim filtrima. Ako nosite svoje nove dijelove, diskretno iz obilježite prije predaje u servis, pa ih možete prepoznati kad vam ih vrate pri sljedećoj izmjeni.

Naplate originalne dijelove, a ugrade zamjenske

Razliku između originalnog i zamjenskog dijela može otkriti samo stručnjak, pa je povremeno preporučljivo promijeniti ovlaštenog servisera, čak i ako je iz iste mreže. Budite oprezni ako kupujete ‛originalne’ dijelove izvan službene mreže, jer je lako naletjeti na krivotvorinu, bilo da se radi o dijelu, sklopu ili tekućini.

Naplate nove dijelove, a ugrade reparirane

Ugradnja tvornički repariranih dijelova, uz davanje staroga (posebno kod turbopunjača, visokotlačnih pumpi i alternatora), česta je i opravdana procedura, jer se radi o dijelovima izvorne kvalitete. No, takvi su dijelovi upola jeftiniji i ugrađuju se isključivo uz dogovor i pristanak vlasnika. Prethodno se na više adresa raspitajte o cijeni novih i repariranih dijelova

Naplate izmjenu karoserijskog dijela, a poprave ga

To je česta prevara kod oštećenih blatobrana, pragova i bočnih stranica. Golim okom, pogotovo osobama koje nisu profesionalci, to je teško otkriti, no prevara se lako može otkriti uređajem za mjerenje debljine laka, čak i običnim magnetom (sila prianjanja se mijenja, ovisno o debljini reparaturne prevlake – kita). Nakon limarskih zahvata tražite da vam daju izmijenjene dijelove limarije.

Zamijene i naplate dio kojeg nije trebalo mijenjati

Mnogi serviseri vole ‛preventivno’ izmijeniti disk pločice, diskove, lamelu spojke, jer na izmijenjene dijelove imaju rabat (proviziju) od 30 do 50 posto, a radi se o tarnim dijelovima, čiji vijek ovisi o načinu vožnje, a dijelovi se mijenjaju kad se istroše. Ako vam serviser predloži izmjenu zatražite ocjenu koliko ti dijelovi mogu izdržati (to vrijedi i za klizače i vodilice zupčastog remena), a ne libite se otići kod drugog servisera radi ocjene nužnosti izmjene.

Naplate izmjenu dijela kojeg nisu izmijenili

Često su naizgled neugodni i opasni simptomi posljedica banalnih nepravilnosti poznatih serviseru, koji naknadno može kazati da je izmijenio ovo ili ono, a u tome nije bio problem i to nije izmijenio. Uvijek tražite izmijenjeni dio, a uz to tražite i dodatni dokaz da je dio izmijenjen. I u ovom slučaju vrijedi preporuka odlaska u drugi servis.

Dodatno naplaćuju poslove uključene u servis

Prije odlaska na servis precizno se raspitajte o specifikaciji radova i cijeni, jer ćete tako spriječiti dva rizika: da vam naplate radnju koja je uključena u normativ (po sustavu ulaz besplatan – izlaz se plaća, odnosno da preklapanjem normativa istu radnju naplate dvaput.

Naplaćuju više radnih sati od specificiranih

Svaki je servis precizno normiran i tu informaciju možete lako provjeriti na internetu ili telefonskim kontaktom s ostalim servisima iz mreže. Već prilikom kupnje automobila detaljno se informirajte o servisnim intervalima te specifikaciji, normativu i cijeni svakoga. Moguća su odstupanja, ali ona mogu biti opravdana i neopravdana

Naplaćuju destiliranu vodu i tekućinu za stakla, uliju iz slavine

Vrlo je teško spriječiti takve banalne, a štetne prevare, kao i da vam litru rashladne tekućine (u južnijim krajevima i više) zamijene običnom vodom. No to je poznati ‘trik’ na tržištu ‘izvorskih voda’ koje se prodaju u većem pakiranju (bidonima). Zbog toga je to dodatan razlog da imate nadzor nad servisom.

Naplaćuju podešavanje geometrije kotača, koju ne podese ili podese površno

Kod podešavanja geometrije kotača treba podesiti usmjerenost, bočni nagib i zatur, a ne naprave ništa ili naprave samo djelomično. Još je gore ako to naprave prije nužne izmjene vitalnog dijela podvozja – kuglastih zglobova, oslonaca, ležajeva kotače…. Tada je podešavanje geometrije kotača uzaludno, jer se zamjenom istrošenih dijelova novima bitno mijenja geometrija kotača. Nakon takvog zahvata, vozilo se već po osjećaju treba ponašati bolje.

Vaš auto može biti izvor ‘zdravih organa’ za drugi auto

Najgora je opcija ako na prvom servisu neodgovorni serviser zamijeni upravljački modul s dijelom kojeg istodobno, izvan radnog vremena, mijenja u fušu.To može napraviti i visokotlačnom pumpom, lambda sondom, brizgalicama te ugradi očišćene, još uvijek ispravne, ali dotrajale. To je najgori oblik prevare klijenata, a rizik je, naravno najmanji ako idete u servis ‘na dobrom glasu’.

Važno: nakon servisa motor mora ljepše raditi, bolje vući i manje trošiti. Sve je drugo znak za uzbunu.

Primjedbe